TASAVVUF KİTAPLARINDA GEÇEN YIKAYICININ ELİNDEKİ ÖLÜ GİBİ TABİRİ NE DEMEKTİR?

TASAVVUF KİTAPLARINDA GEÇEN YIKAYICININ ELİNDEKİ ÖLÜ GİBİ TABİRİ NE DEMEKTİR?

TASAVVUF KİTAPLARINDA GEÇEN YIKAYICININ ELİNDEKİ ÖLÜ GİBİ TABİRİ NE DEMEKTİR?

Soru: Hocam İmam Gazali ve İmam Rabbani gibi büyük alimlerin kitaplarında ve tasavvuf kitaplarında geçem yıkacıyıca teslim olan ölü örneğinden ne anlamak lazımdır. Mürşidlerin ve şeyhlerin dedikleri her şeyi sorgusuz kabul etmek mi lazımdır?

Cevap: Gassalin elindeki meyyit tabiri çok kullanılır bu eserlerde.

Tasavvuf kitaplarında geçen "Şeyhe karşı mürid, gassal elinde meyyit gibi olmalıdır" sözü, Şeriat'a, yani Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyas'a muvâfakat ile kayıtlıdır ve nefis terbiyesiyle alakalı meseleler için söylenmiştir.
 
Mesela, bir mürşid dese ki;
 
"Adem aleyhisselam'ın da babası vardı,
Meryem, çift cinsiyetlidir,
Evrimi inkâr eden, Kur'an'ı inkâr etmiştir,
Kadere îmân şart değildir,
Cennet ve cehennemin de sonu vardır,
Yahudi ve Hıristiyan da cennete girer,
Allah, yarın kiminle evleneceğini bilmez." vesaire...
 
Böyle bir mürşide itaat edilmez, hatta derhal terk edilmesi lazım gelir!
Aksi halde bu sözleri tasdik etmek, manevi hastalıkların tedavisi için mürşidi gassal edinmek değil, onu Rab ve ilah edinmek olacaktır ki, bu açık bir şirktir!
 
İlgili sohbetim: