'HER GÜNAHTA KÜFRE GÖTÜREN BİR YOL VARDIR' SÖZÜ NE ANLAMA GELİR?
Soru: Hocam Selamün aleyküm. "Her bir günahta küfre giden bir yol vardır" hadisini nasıl anlamalıyız? Selam ve dua ile
Cevap: Ve aleyküm selam
Her günahta küfre götüren bir yol vardır sözü bir hadis değil, kelâmı kibardır. (Alimlerimizin kıymetli sözlerindendir)
Ehli sünnet uleması, akaid kitaplarımızda küfre düşüren sözleri ve halleri zikrederken, bir maddenin de günahları hafife almak olduğunu kaydetmişlerdir.
Ne kadar küçük olursa olsun, günah günahtır ve Allah'ın kurallarını çiğnemek demektir. Eğer bu baş kaldırış, kul tarafından küçümsenir ise, artık o günah, günah olmaktan çıkar ve bir alışkanlık halini alır. Bunun bir adım sonrasında ise, günahın günah olmadığına kanaat getirilir.
İş bu inanış ta, Allah'ı ve Resulünü yalanlamak demektir.
Böyle bir hafife almadan dolayı paslanmış olan bir kalbin durumunu, Resulullah Efendimiz (aleyhisselatü vesselam) şöyle anlatır:
“Günah ilk defa işlendiğinde kalpte siyah bir leke olur. Eğer sahibi pişman olur, tevbe ve istiğfar ederse kalp yine parlar. Etmez de günahı tekrarlarsa, o leke de artar, arta arta bir dereceye gelir ki, leke bir kılıf gibi bütün kalbi kaplar."
Mutaffifin suresinde zikredilen, “Kellâ bel râne alâ kulubihim - Hayır! Doğrusu onların kazanmakta oldukları kalplerini paslandırmıştır.” âyetinde zikredilen “râne” bunu ifade ediyor. (İbn-i Mace, Zühd, 29; Tirmizî, Tefsir-u Suret-i Mutaffifin / 1.)
Ve günahı hafife alan kişinin en son varacağı mertebe de şudur:
“Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Onların gözlerine perde çekilmiştir. Ve onlar için büyük bir azap vardır.” (Bakara 6)