MEST ÜZERİNE MESHİ REDDEDEN BİR YAKINIMLA AYNI ORTAMDA BULUNABİLİR MİYİM?
Soru: Selâmûn aleyküm hayırlı geceler Kerem Hocam,
Bir kimseyle geçmiş zamanda bir ortamda sohbet esnasında mest ile âlâkalı meselede aramızda ihtilaf çıktı. Şahıs Kurânı Kerim de yazmadığını savunarak mest kullanmanın saçma ve gereksiz olduğunu iddaa etti. Hadis-i Şerif ile delillendirmek istediğimde sende Cübbeli gibi başladın hadiste şöyle böyle yazıyor şeklinde saygısız ve alaylı karşılık verince yeterli ilim sahibi olmadığımdan mevzuyu uzatmadan kapattım. Bu sıkıntılı şahsın da bulunacağı bir ortamda bulunmam icab etti. Rasûlullah sallallahû aleyhî vesellem efendimizin bir hadisî şerifinde bu tip zihniyetlerin hasta olduklarında ziyarette bulunmayın öldüklerinde cenazelerinde bulunmayın buyurduğunu biliyorum. Bu kimsenin de bulunduğu aile toplantısında bulunmalımıyım? Efendimiz sallallahû aleyhi vesellemin izzetine hakaret ettiğini düşündüğüm bu kimseyle aile bireylerini üzme pahasına toplulukta bile olsa bulunmak istemiyorum. Hadiseyi yanlış tahlil etmiş olabilme durumuna karşı size danışmak istedim. Kaynaklarımızda bu meselenin karşılığı nedir?
Cevap: Ve aleyküm selam
Mest üzerine mesh etmek Resulullah (aleyhisselatü vesselam)'ın sünneti ve sahabenin icmaıyla sabittir. Bu hükmü inkar eden kişi, Peygambere itaati emreden yüzlerce ayeti de dolaylı yoldan inkar etmiş olur ki, bu, cehenneme alınan tek gidişlik bilet anlamına gelir.
Bu yakınınız bir bid'at ehlidir. Bid'at ehli, İslam dinine eklemeler ve çıkartmalar yapan adam demektir.
Ne lakırdı?
Kur'an'da olmayan bir meselede hadislere bakmayacaz da onun Peygambersiz hocasına mı bakacağız?
Kur'an'ın indiği dönemdeki o insanlar bize delil olmayacak da, 14 asır sonra gelen bu yakınınızın parayla kitap satan hocası mı delil olacak?!
Kur'an'da, gaz çıkardığımızda abdestin bozulduğunu söyleyen bir ayet te yoktur. Ne olacak şimdi?
'Sünneti reddet, istediğin gibi takıl' mı diyeceğiz bunların hocası gibi!?
Kur'an'da olmayan her şeyi inkar ettikleri için, bu Mealistlerin, gaz çıkardıktan sonra abdest aldıklarından da şüpheliyim!
Bu hadisede, yanlış yaptığınız tahlil ise şurasıdır:
"Rasûlullah sallallahû aleyhî vesellem efendimizin bir hadisî şerifinde bu tip zihniyetlerin hasta olduklarında ziyarette bulunmayın öldüklerinde cenazelerinde bulunmayın buyurduğunu biliyorum." demişsiniz.
Efendimiz aleyhisselam, "...hasta olduklarında ziyarette bulunmayın, öldüklerinde cenazelerinde bulunmayın..." hadisini, kaderi inkar edenler için söylemiştir. (Ebu Davud)
Siz, bu akrabanızın ağzından, Kur'an ve Sünnetle sabit olan kader inanışını inkar ettiğini duymadıkça böyle davranamazsınız.
Onun olduğu her davete gidebilirsiniz, aynı ortamlarda bulunabilirsiniz.
Ancak kendi evine bir daveti olursa, o zaman gitmemelisiniz. Zira, Resulullah ve sahabelerini yalanlayan bir adam, sizi kolaylıkla yalanlayacaktır. Bu gibi cinnet halindeki bir adama, ayet - hadis öğretemezsiniz...
Rasulullah (sallallahû aleyhî vesellem) bu gibiler hakkında şöyle buyurdu:
“Şunu iyi biliniz ki, bana Kur'an-ı Kerim ile birlikte onun bir benzeri de verilmiştir. (Bu konuda) dikkatli olun; (çünkü) koltuğuna kurulan tok bir adamın, ‘Size (Peygamberin sünneti / hadisleri değil) sadece şu Kur'an lazımdır, onda bulduğunuz helali helal, haramı da haram kabul ediniz yeter!’ diyeceği (günler) yakındır...” (Ebu Davud, Sünnet, 5(6), İmaret,33; Tirmizî, İlim, 10; İbn Mace, Mukaddime, 2; Darimî, Mukaddime,49; Ahmed b. Hanbel, 2/367, 4/131-132, 6/8)
"Hayır, Rabbin hakkı için, onlar aralarında çıkan çekişmede SENİ HAKEM YAPIP sonra da verdiğin hükme karşı içlerinde bir burukluk duymadan tam teslim olmadıkça, iman etmiş sayılmazlar." (Nisa 65)